En dag närmare julen

Hm ja vad ska man säga,, har inget vettigt att skriva men känner ändå för att göra det.


Har inte gjort mycket idag alls men är ändå helt slut.

Tänker på er bägge 2 varje dag och undrar hur det hade vart om ni hade varit kvar hos oss.  Hade frågat er vad ni önskat er i julklapp och som vanligt hade ni nog sagt att "Jag behöver inget" eller att ni har allting ni behöver.

Förra julen fick ni varsin kudde samt örngott som det stog Världens bästa Mamma och Världens bästa Pappa på. Ni har dessa örngott med er och jag hoppas att ni kan sova gott.

Jag tänker på er när jag vaknar, när jag ska laga middag, när jag ska göra allting helt enkelt. Vill ju att ni ska vara stolta över mig.

Hoppas att ni är det också, jag gör så gott jag kan även om det inte känns som det många gånger.

Saknar att kunna krama om er innan jag ska sova, att höra "jag älskar dig" innan man går uppför trappan. Saknar att bara få ett sms med "kan du ta in posten? kramar mamma" jag saknar att höra pappas djupa andetag när han somnade i soffan. Jag saknar att känna doften av pappas parfym på morgonen. Jag saknar mammas doft som bara hon doftade utav. Jag saknar att komma hem och bara kunna krama om min mamma och säga att jag älskar henne. Jag saknar att kunna skämta med min pappa som jag alltid kunde göra. Jag saknar allting helt enkelt.

Det jag mest kommer sakna innan julafton är uppesittarkvällen då vi alltid har gjort iordning julskinkan i ugnen och sedan griljerat den. När den sedan var helt klar skulle den ju självklart provsmakas och pappa skulle alltid ha första skinkskivan på tunnbröd med stark senap på.  Då kunde pappa lägga sig nöjd sen och sedan vakna upp på julaftons morgon och återigen sitta där med hela familjen och äta julfrukost och bara ha det lungt och skönt.

Denna Julen spenderas hos farmor.

Jag kommer i alla fall att göra iordning min egna julskinka och den kommer smaka fantastiskt gott det är jag helt säker på. För på något sätt kommer mamma & pappa att hjälpa mig. Jag bara vet det.

Älskar er allihopa i familjen<3 Det hoppas jag att ni vet om<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0